養貓十大守則

1. My life is likely to last 10 or more years.Any separation from you will be painful to me. Remember that before you take me home.

1. 我能活十年或更久,任何和你分離的時刻都會讓我心痛,在帶我回家前請記牢這點。

 

2. Give me time to understand what you want of me.

2. 給我時間讓我了解什麼是你要我做的。

3. Place your trust in me, it's crucial to my well being.

3. 信任我,這對我非常重要。

4. Don't be angry with me for long, don't lock me up as punishment.You have your work, your entertainment and your friends.I have only you.

4. 不要對我發太久脾氣,別拿我當囚犯般鎖起來,你有你自己的工作、你自己的娛樂以及你自己的朋友,而我只有你。

5. Talk to me sometimes. Even if I don't understand your words, I do understand your voice when it's speaking to me.

5. 有時對我說說話,即使我不了解你的語言,但是我能確切瞭解你對我說話的聲音。

6. Be aware that however you treat me, I'll never forget it.

6. 要知道你是如何的對待我,我是永遠不會忘記。

7. Remember before you hit me that I have a beak that could easily crush the bones of your hand, but I choose not to bite you.

7. 在你打我之前,記牢我有一個會可以輕易咬碎你手上的骨頭,但是我會選擇不會那麼作。

8. Before you scold me for being uncooperative, obstinate, or lazy, ask yourself if something might be bothering me. Perhaps I'm not getting the right food or I've been in my cage too long.

8.在你因為我不合作 頑固 或懶惰而責罵我時,請問問你自己是否有些困擾我的地方,也許是因為我吃到不恰當的食物或關籠子關太久。

9. Take care of me when I get old; you too will get old.

9.當我老去時請特別照顧我,你也有一天會白頭。

10. Go with me on the last journey. Never say "I can't bear to watch it" or "Let it happen in my absence". Everything is easier for me if you are there. Remember that I love you.

10.在我最後的旅途上陪我,別說「我會無法承受的」或「在我不在時發生吧」,有你在旁任何狀況都會容易一點。記住, 我愛你。

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 ragkindom 的頭像
    ragkindom

    布偶貓舍CFA 登錄貓舍

    ragkindom 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()